fredag 8 juni 2012

Små Svin...

En disig eftermiddag på väg från mörkö ser jag två små varelser lunkar fram längs dikeskanten på åkern. Stripigt håriga ryggar rör sig över gräskanten. Jag var bara tvungen att sakta ner och stanna för att ta en titt på de två figurerna.

Två små håriga ryggar...
 Att det handlade om vildsvin var inte svårt att räkna ut då åkern jag körde förbi straxt innan var full med alla storlekar av dem, från små kultingar till riktiga bjässar.

Par i svin !

De var så upptagna med sitt bökande att de inte märkte att jag stannade och smög mig ur bilen. I alla fall fortsatte de att böka med ett kontinuerligt minigrymtande. Det lät som om de småpratade med varandra hela tiden...

Jag är inte nöjd med att jag inte kom mig för med att plåta eller att t o m filma när de slutligen gav sig av. Tidigare regnskurar gjorde åkern mycket lerig. Det var en syn att se de små grisarna springa med stora lerklumpar på fötterna som inte släppte taget.

Det såg ut som om en av dem hade stora gummistövlar på sig när de sprang över åkern mot skogen.

1 kommentar:

  1. Hej svejs! Så söta kultingar, så roligt att du såg dom från bilen :-) verkligen underbara foton, undrar var mamman var? Jag kan ibland känna att själva naturupplevelsen på plats är mäktigare än att komma hem med många foton. Det har till och med hänt att jag inte ens fotat utan bara njutit av upplevelsen.
    Hoppas att du ser dom små sötnosarna fler gånger det vore roligt :-)
    Ha det så fint
    /Maria

    SvaraRadera