söndag 7 april 2013

Tidigare månadstävling - "Bildmanipulering"

Målat eller/och Fotat




Den här bilden har jag fixat lite med då och då, men aldrig kommit till skott med att ta fram något slutgiltigt. När månadstävlingen annonserade temat "bildmanipulering" så var jag framme... dock fem i tolv...


Jag tittade igenom mina bilder och hittade den aktuella bilden som jag mixtrat med lite tidigare. Tänkte att det kanske skulle gå att göra någonting av den, så jag började att fundera... det tog inte lång stund innan idén om att basera det hela på att få bilden att se ut som om den var tecknad... eller varför inte "håller på att bli tecknad"...

Jag riggade upp kameran och fotade min hand och de två pennorna. Jag frilade de sedan och passade in de i bilden. Med lite skuggor så tyckte jag att det blev godtagbart. Klippte även in en av mina tidigare bilder i tavlan på väggen för att öka lite av den surealistiska looken, och sen iväg med den via mail.

 Den vann tävlingen - Jättekul !



Den glada skyltdockan.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar